bnr-0
Хуримын даашинзны үнэ тарифын дайнаас болж өсөж байна
05 сарын 05, 2025
ХУВААЛЦАХ
  • БНХАУ-д үйлдвэрлэгддэг хуримын даашинзны импортод 145 хувийн тариф ногдуулснаар жижиглэн худалдаачид үнийн дарамтад орлоо.
  • Хуримын салбарын 90 хувийг бүрдүүлдэг Хятадын нийлүүлэлтийн сүлжээ тасалдах эрсдэл нэмэгдэж, АНУ-ын мянга мянган бутик дэлгүүр дампуурах эрсдэлтэй болжээ.
  • Салбарын холбоод Конгрессоос тарифаас чөлөөлөхийг хүссэн кампанит ажил өрнүүлж эхэлжээ.
АНУ-д борлуулагдаж буй хуримын даашинзны 90 орчим хувь нь БНХАУ болон Зүүн Өмнөд Азийн орнуудад үйлдвэрлэгддэг байна.

АНУ-ын хуримын болон тусгай үеийн хувцасны салбар БНХАУ-ын эсрэг тогтоосон өндөр тарифаас үүдэн гүнзгий хямралд өртөж эхэлжээ. АНУ-ын Ерөнхийлөгч Дональд Трампын гаргасан шинэ тарифын бодлого нь хуримын даашинз үйлдвэрлэгчид, жижиглэнгийн дэлгүүрүүдийн өртгийг огцом өсгөж, амьдрах чадварт нь заналхийлж байна.

“National Bridal Retailers Association”-ийн мэдээлснээр АНУ-д борлуулагдаж буй хуримын даашинзны 90 орчим хувь нь БНХАУ болон Зүүн Өмнөд Азийн орнуудад үйлдвэрлэгддэг байна. Энэ нь зөвхөн даашинз биш, харин тэдгээрт шаардлагатай даавуу, товч, цахилгаан зэрэг эд ангийг ч мөн хамардаг ажээ. Гэтэл АНУ-д ийм төрлийн ур чадвартай оёдолчин, үйлдвэрлэлийн чадамж дутагдалтай байгаа тул үйлдвэрлэлийг дотоодод шилжүүлэх боломж хязгаарлагдмал хэвээр байна.

“Mon Cheri”, “Justin Alexander” зэрэг брэнд нэмэлт тарифын шимтгэл шингээж эхэлсэн бол “David’s Bridal” зэрэг томоохон тоглогчид Хятадаас үйлдвэрлэлээ яаравчлан татах арга хэмжээ авч байна. NBRA нь ойролцоогоор 6,000 гишүүн дэлгүүрийг төлөөлдөг бөгөөд тус холбооноос тарифын чөлөөлөлт авахыг уриалсан захидлын кампанит ажлыг эхлүүлээд байна.

АНУ-д хуримын даашинзны дундаж үнэ 2025 оны The Knot судалгаагаар 2,100 ам.доллар байгаа нь шинэхэн гэрлэх гэж буй хосуудын хувьд аль хэдийн өндөрт тооцогддог. Харин хуримын нийт зардал 31,000–37,000 ам.долларын хооронд хэлбэлздэг байна. Ийм өндөр дүнтэй нөхцөлд нэмэлт тариф нь хэрэглэгчдэд илүү их дарамт болох нь гарцаагүй.

Салбарын зарим удирдагчид энэ нь зөвхөн бизнесийн уналт биш, харин хуримын зан заншил, ёслол уламжлалд хүртэл сөргөөр нөлөөлнө гэж болгоомжилж байна. “Манай салбар өөрчлөгдөхгүй бол үндсээрээ арчигдана” гэж NBRA-ийн гишүүд онцолсон юм.

Хэрэв тариф үргэлжилсээр байвал жижиг дэлгүүрүүд үнийг нэмэх эсвэл үйл ажиллагаагаа зогсоох сонголтын өмнө ирээд байна. Гэвч хэрэглэгчдийг хямд онлайн хувилбар руу алдахгүйн тулд үнээ нэмэхээс болгоомжилж буй нь тэднийг улам төвөгтэй байдалд оруулж байгаа бололтой.   

mobile-logo